Aday Öğrenci Formu

×
Aday Öğrenci Form

Formu Doldur!

Rehberimiz sana yardımcı olsun!

Bölümler / Programlar

Oyun Geliştirme ve Programlama

Öğr. Gör. Emir KARAGÖL

Oyun Geliştirme ve Programlama Program Başkanı

Oyun sektörü, küresel çapta milyarlarca dolarlık bir hacme ulaşmış; teknoloji, sanat ve yazılım disiplinlerinin kesişiminde yer alan multidisipliner bir alandır. Türkiye’de de oyun geliştirme ekosistemi hızla büyümekte, yerli girişimler dünya çapında başarılar kazanmaktadır.

Oyun Geliştirme ve Programlama Programı, dijital oyun sektörüne yönelik yazılım ve tasarım becerilerine sahip, yaratıcı ve yenilikçi teknikerler yetiştirmeyi hedefleyen ön lisans programıdır. Program, öğrencilere hem teknik hem de yaratıcı yönlerini geliştirecek uygulamalı bir eğitim sunar. Öğrenciler, güncel oyun motorları, programlama dilleri ve tasarım araçları kullanarak oyun geliştirme süreçlerinin tamamında aktif rol alabilecek bilgi ve donanıma sahip olurlar. Gelişen dijital dünyada, sadece eğlence değil; eğitim, sağlık, reklam ve kültürel alanlarda da oyun teknolojilerinin kullanılması bu programın önemini artırmaktadır. Oyun sektörünün her geçen gün büyüyen yapısı, nitelikli teknik eleman ihtiyacını da beraberinde getirmektedir.

Öğrencilere oyun geliştirme süreçlerinde kullanılacak teknik bilgi ve becerileri kazandırmak, programlama, görsel tasarım, oyun motorları ve kullanıcı deneyimi gibi alanlarda uygulamalı eğitim sunmak, öğrencilerin sektörel beklentilere uygun portfolyolar oluşturmalarını sağlamak, takım çalışmasına uygun, problem çözme ve proje geliştirme yeteneklerine sahip mezunlar yetiştirmek, oyun geliştirme alanında girişimci bireyler yetiştirerek yerli oyun üretimini teşvik etmek Oyun Geliştirme ve Programlama Programının amaçlarıdır.

Oyun Geliştirme ve Programlama mezunlarımız sadece oyun eğlence sektöründe değil; aynı zamanda eğitim teknolojileri, simülasyon sistemleri, sanal ve artırılmış gerçeklik uygulamaları gibi farklı sektörlerde de istihdam edilebilir hale getirir. Program, sektörde yazılım geliştirici, oyun tasarımcısı, 2D/3D grafik tasarımcı, test uzmanı ve kullanıcı deneyimi geliştirici gibi çok çeşitli pozisyonlara yönelik yetkinlik kazandırır.

Üst Kademeye Geçiş

Bilgisayar Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği, Grafik Tasarımı, Görsel İletişim, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Mezun İstihdam Olanakları

  • Oyun geliştirici firmalar,
  • Mobil uygulama geliştiriciler,
  • VR/AR firmaları,
  • Web tabanlı oyun projeleri,
  • Freelance oyun yapımcılığı,
  • Yazılım test uzmanı, QA analisti.
Kontenjan, Puanlar ve Ücretler
Burs Oranı
Puan Türü
2024 Taban Puanı
2024 Taban Puan Başarı Sırası
Burs Oranı
Burs Oranı
%100
ÖY**
427,3758
34,543
25
-
%100 (+2 ŞGYB)*
ÖY**
427,3758
34,543
2
-
%100 (+1 DEP)*
ÖY**
427,3758
34,543
1
-
%50
ÖY**
427,3758
34,543
40
230.000₺
Ücretli
ÖY**
427,3758
34,543
5
460.000₺
Burs Oranı Puan Türü 2025 YKS Kontenjan ŞGY* / DZ** 2025 Taban Puanı 2025 Başarı Sırası Ücretler (2025) 1. Tercih İndirimli Fiyat (2025) 2., 3., 4., 5. Tercih İndirimli Fiyat (2025)
Burslu TYT 6 1 / 1 345,33045 428.806
%25 TYT 31 238,19899 1.716.013 262.500 ₺ 183.750 ₺ 210.000 ₺
Ücretli TYT 7 198,93790 2.212.240 350.000 ₺ 245.000 ₺ 280.000 ₺