Ülkemizin artan nüfusu ve gelişen turizm sektörü ve turistik tesisler nedeniyle, otel ve yiyecek-içecek sektöründe kalifiye eleman ihtiyacı artmıştır. Meslek Yüksekokulu, sektörün gereksinimlerini dikkate alarak, üstün bilgi ve becerilerle donatılmış, yeterli alt yapıya sahip, alanında edindiği, temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilen ve değerlendirebilen, mesleki plan ve projeleri gerçekleştirebilen nitelikli gençler yetiştirmeyi amaçlamıştır.
İki yıllık Aşçılık Programımız süresince öğrencilere teorik ve mutfak becerisi edinmeye yönelik uygulama dersleri ağırlıklı bir eğitim şeklinde verilmektedir. Aşçılık öğrencileri, farklı mutfak kültürlerini, pişirme tekniklerini, mutfak araç ve gereçlerini tanımayı, bölümleri ile ilgili yenilikleri yakından takip etmeyi, görgülü ve zarif olmayı, insan ilişkilerini güçlendirip, sektöre donanımlı yetişmeleri sağlanmaktadır. Bölüm öğrencilerinin mezun olabilmesi için 45 iş günü sektörde uygulamalı eğitim (yaz stajı) yapması gerekmektedir.
Kariyer Olanakları
Aşçılık Programı mezunları eğitimlerini tamamladıktan sonra gerek yurt içi, gerekse yurt dışında otellerde, restoranlarda, catering şirketlerinde, aşçı ya da yönetici olarak çalışabilmektedirler. Aynı zamanda basın-yayın organlarının yemek yazarlığı-stilistliği, gıda işletmelerinde ürün geliştirme bölümlerinde (Ar-Ge), yiyecek-içecek sektöründe eğitim veren kurumlarda çalışabilirler.
Dikey Geçişle Geçilen Programlar
Ön lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, lisans programlarına geçiş hakkı sağlayan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile birlikte Aile ve Tüketici Bilimler, Beslenme ve Diyetetik, Gastronomi Mutfak Sanatları ve Yönetimi Lisans Programları gibi 4 yıllık eğitim veren bölümlere geçiş yapabilirler.
Aşçılık Programı’nın öğrenim süresi iki (2) yıl olup, öğrenim dili Türkçe’dir.
Burs Oranı | Puan Türü | 2025 Kontenjan | 2024 Taban Puanı | 2024 En Düşük Başarı Sırası | Ücretler |
---|---|---|---|---|---|
Burslu | TYT | 8 | 343,39627 | 456.113 | – |
%25 | TYT | 50 | 175,23068 | 2.741.677 | – |